Ga naar de inhoud

Cees en Tjeerd

In the picture: Cees Verschoor, Teamleider Servicedesk en Tjeerd de Snoo, IT-Consultant bij Symbis

Familiair, open-minded, toegankelijk. Cees en Tjeerd spreken vol lof over Symbis, waar ze al jaren werkzaam zijn.

Cees wint het met elf jaar ervaring van Tjeerd, die inmiddels ruim vier jaar met plezier werkzaam is binnen zijn team. Beide heren zijn werkzaam binnen Symbis en vertellen over hun drijfveer, de uitdagingen in hun werk en geven inzicht in het type klant en soort projecten waaraan zij werken.

Het is alweer elf jaar geleden als Cees zijn carrière start bij Symbis. De pas afgestudeerde IT’er is vastberaden er alles uit te halen wat er in zit. In elf jaar vervult hij diverse functies en groeit van medewerker technische dienst, naar medewerker servicedesk om uiteindelijk als teamleider de servicedesk te coördineren. Een rol die hem op het lijf lijkt geschreven. Cees: “Na elf jaar zit ik nog vol ambitie!”

Na 11 jaar zit ik nog vol ambitie!
Cees Verschoor, Teamleider Servicedesk

Samenwerking is cruciaal

Tjeerd start als stagiair en ontplooit zich tot een waardige medewerker binnen Symbis. In zijn rol als servicedesk medewerker is hij dankbaar voor het hechte team waarmee hij samenwerkt: “Als het team goed functioneert, dan heeft de klant daar profijt van.”

Als klanten storingen ervaren, dan staat Tjeerd ze te woord. “Doordat we als team onderling expertises en inzichten delen, kunnen we de kwaliteit en snelheid naar onze klant toe waarborgen.” Als teamleider stuurt Cees tien gedreven medewerkers van de servicedesk, een medewerker technische dienst en stagiaires aan. “We lossen storingen op, maar werken vooral proactief. Op de serviceafdeling krijgen wij een melding als er bij een klant iets dreigt mis te gaan. Vaak hebben wij een incident al opgelost voordat een klant het überhaupt in de gaten heeft.”

Als het team goed functioneert, heeft de klant daar profijt van.
Tjeerd de Snoo, IT-Consultant

Uiteraard kent het werk ook uitdagingen. Tjeerd: “Mijn grootste uitdaging is om klanten die veeleisend zijn toch tevreden te houden. Dan wordt je geduld op de proef gesteld.” Voor teamleider Cees is de voornaamste uitdaging het groeiende team van medewerkers. “Hoe krijg je het hele team enthousiast voor de ideeën die je hebt, zonder dat er eilandjes ontstaan? Hij realiseert zich dat je dit aandacht moet blijven geven. Uitdagingen bespreken en één-op-één-gesprekken voeren om de behoefte vanuit het team te horen.”

Balans tussen werk en gezelligheid

Dat er binnen het team een goede balans is tussen hard werken en gezelligheid mag duidelijk zijn. Tjeerd: “Het hechte team maakt het zo leuk om hier te werken. Elke ochtend haal ik het het eerste rondje koffie voor het team, dat is altijd een gezellig momentje om de dag te starten.”

Een teambespreking volgt en als iedereen is bijgepraat is de servicedesk bereikbaar voor klanten. Cees is gedurende zijn werkdag betrokken bij strategische gesprekken en één-op-één gesprekken met zijn teamleden. Hij is ontzettend blij met zijn team: “Als er hard gewerkt moet worden, dan kan ik op ze rekenen. Maar is het even rustiger, dan vliegen de grappen de afdeling over!”

Ook lukt het de mannen maar zelden om voor vijven het pand te verlaten. Tjeerd zegt lachend: “De vrijdagmiddagborrel begint hier al op maandag, dat is écht zo tof hier!”

Wil je ook eens onze werkomgeving ervaren?

HR-Manager Irene ontmoet je graag bij ons op kantoor