Ga naar de inhoud

Symbis. Persoonlijk betrokken!

Of je je IT nu volledig of gedeeltelijk wilt uitbesteden, bij ons kun je dat met een gerust hart doen. Samen zorgen we ervoor dat jouw IT-omgeving soepel functioneert.

De volgende relaties hebben hun IT GEHEEL bij ons geoutscourced

Volgens onze relaties onderscheiden we ons hierin:

  • Onze persoonlijke aanpak. We hechten veel waarde aan langdurige relaties door echt naar je te luisteren en oplossingen op maat te ontwikkelen die perfect passen bij jouw behoeften.
  • Onze innovatieve houding. We zijn altijd nieuwsgierig en houden de nieuwste technologieën goed in de gaten, zodat we ze kunnen toepassen op jouw situatie en jij optimaal wordt ondersteund
  • Onze teamspirit. We geloven sterk in de kracht van samenwerking, zowel binnen ons eigen team als met jou. Samen vinden we de beste oplossingen om jouw IT dankzij ons beheer soepel te laten werken.

Zo bouwen we samen een partnerschap waarin je organisatie centraal staat en continu kan groeien.

De volgende relaties hebben hun IT GEDEELTELIJK bij ons geoutscourced

Onze aanpak

Als je je IT geheel of gedeeltelijk bij ons outscourced, investeer je in een stuk zekerheid en continuïteit van je IT-omgeving. Wij baseren ons op het volgende uitgangspunt: “Als iets gisteren functioneerde, moet het ook vandaag en morgen functioneren en als iets gisteren veilig was, moet het ook vandaag en morgen veilig zijn.”

  • IT-beheer en onderhoud houdt je systemen up-to-date en veilig. Proactief beheer helpt beveiligingsrisico’s te voorkomen en te verminderen. We denken actief mee over optimalisaties in techniek, security en productiviteit. Onze aanpak is gedetailleerd uitgewerkt in een beheersheet, waarin tijd en frequentie van onderhoud zijn vastgesteld. We werken met vaste engineers en consultants voor een effectieve samenwerking, zodat jij je kunt richten op je kernactiviteiten. Onze pragmatische aanpak zorgt voor een veilige en efficiënte IT-omgeving.
  • Servicemanagement draait om processen, systemen en strategieën voor optimale dienstverlening. Bij Symbis voegen we persoonlijke elementen toe. We bouwen langdurige relaties om jullie vakgebied beter te begrijpen. We bieden IT-advies, projectregie en werken samen aan innovatieve oplossingen. Onze periodieke rapportages geven inzicht in jullie (IT) bedrijfsvoering en we sparren regelmatig om de IT perfect af te stemmen op jullie bedrijfsvoering.
  • Securityborging zorgt voor implementatie van tools en diensten voor een optimale beveiligingsstrategie, wat wij de Security-basisdienst noemen. We behouden het basis-securityniveau zoals beschreven in de jaarlijkse securityscan en passen nieuwe maatregelen toe om dit niveau te waarborgen, aangezien cybersecurity continu verandert.

Wim de Groot, De Groot en Schagen

“Symbis verzorgt en ondersteunt de totale IT-diensterlening. Je hebt er geen omkijken naar. Dat hebben ze heel goed voor elkaar. Voor ons heel belangrijk, zodat wij kunnen doen wat we het liefste doen binnen ons bedrijf. Symbis ontzorgt echt.”

Ingeborg van der Velden, Attrans Transport

"Het is voor ons niet rendabel om een eigen it’er in dienst te nemen. We zijn zeer tevreden over het uitbesteden van onze it. We hebben een abonnement, zodat we weten wat onze kosten zijn en niet voor financiële verrassingen komen te staan. Perfect."

Marcel den Dulk, Hiflex

"Via monitoring houden jullie alles proactief in de gaten, dat hoeven we zelf niet iedere dag te doen. Wat ik een heel sterk punt van jullie vindt, is dat jullie toestaan dat we bepaalde IT-zaken zelf regelen. Dat wederzijdse vertrouwen in elkaar is mooi.”

Onze servicedesk

Onze servicedesk werkt vanuit de volgende basisprincipes:

  • De gebruiker staat centraal: een tevreden gebruiker is een productieve gebruiker.
  • Realiseer minimale verstoringen: Dankzij preventief onderhoud en monitoring realiseren we zo min mogelijk verstoringen in je IT-omgeving.
  • Los het snel op: Wanneer er zich toch problemen voordoen, is onze skilled servicedesk uitgerust met enthousiaste medewerkers met de benodigde (gespecialiseerde) certificaten om snel en efficiënt te reageren.
  • Gebruik ons ticketing systeem: In ons gebruiksvriendelijke klantportaal kunnen medewerkers hun (hulp)vragen digitaal aanmelden, inzien en volgen.
  • Opschalen indien nodig: Voor problemen die niet op afstand kunnen worden opgelost, sturen we een IT-consultant langs die bekend is met je IT-omgeving.

Ondersteuning en monitoring buiten kantoortijden

Ondersteuning buiten kantoortijden

Bij Symbis begrijpen we dat storingen zich niet altijd tijdens kantooruren voordoen. Uiteraard bieden wij ondersteuning buiten kantoortijd om ervoor te zorgen dat gebruikers zo min mogelijk hinder ondervinden bij het uitvoeren van hun werkzaamheden.

Ondersteuning niet kritische meldingen
Minder urgente meldingen (die tot de volgende dag kunnen wachten) via mail of ons klantportal worden behandeld zodra de volgende werkdag begint.

Ondersteuning kritische meldingen
Bij een ernstige storing, zoals systeemuitval of een grote beveiligingsdreiging, kun je contact opnemen met onze storingsdienst via ons algemene nummer. Je wordt direct doorverbonden met een dienstdoende techneut. Onze techneuten kunnen snel schakelen dankzij een appgroep waarin al onze experts actief zijn, waardoor problemen snel en effectief worden opgelost. Kritische meldingen die je organisatie niet direct in gevaar brengen en zich op zondag voordoen, beginnen we op te lossen vanaf 0.00 uur maandagnacht, zodat de melding alsnog is opgelost als de medewerkers weer beginnen.

Monitoring buiten kantoortijden

Wij begrijpen het belang van continue monitoring van jullie IT-omgeving. Om te garanderen dat kritische meldingen buiten kantoortijden altijd worden gemonitord en opgevolgd, hebben we een systeem ontwikkeld waarmee onze storingsdienst effectief kan reageren.

Monitoring kritische meldingen
Ons monitoringsysteem controleert je IT-omgeving real-time en detecteert afwijkingen en problemen. Bij detectie van een probleem wordt automatisch een melding gegenereerd in ons ticketing systeem. Als de parameter kritiek is, wordt de melding doorgezet naar onze storingsdienst, zodat ze direct actie kunnen ondernemen om het probleem op te lossen. Ook hier wordt een kritische melding die op zondag plaatsvindt en geen directe bedreiging vormt voor je organisatie maandagnacht vanaf 0.00 uur opgepakt, zodat deze zeer waarschijnlijk voor de start van de werkdag opgelost is.

Monitoring security
Symbis werkt samen met onze leverancier ConnectWise om een SOC-dienst aan te bieden. ConnectWise SOC biedt 24/7 bewaking van netwerken en systemen om verdachte activiteiten en bedreigingen te detecteren. Bij detectie van een bedreiging wordt contact opgenomen met Symbis 24/7 en worden de benodigde vervolgstappen ondernomen om het incident te elimineren en de schade te beperken.

Wij werken o.a. met

Ons inspiratiegesprek

Wil je eens sparren over de mogelijkheden om jouw IT te outsourcen? Bij ons ben je aan het juiste adres voor een gratis inspiratiegesprek met een van onze accountmanagers.

Wat houdt dit in?
Tijdens dit persoonlijke gesprek luisteren we naar jouw verhaal en specifieke wensen. Samen verkennen we jouw IT-uitdagingen en ontdekken we de kansen die er liggen. We willen je graag goed leren kennen en begrijpen waar jij naartoe wilt.

Hoe werkt het?
Het is simpel en vrijblijvend. Plan een afspraak wanneer het jou uitkomt en een van onze accountmanagers komt bij je langs of staat je te woord via Teams. Samen zorgen we ervoor dat je geïnspireerd raakt en nieuwe stappen om je IT zo efficiënt en zorgeloos mogelijk in te zetten.

Aangenaam!

Symbis bestaat uit een gezellig en hecht team van bijna 50 IT-professionals, die altijd de verbinding zoeken met elkaar en met jou. Vanuit Alblasserdam werken we samen voor meer dan 200 organisaties, voornamelijk in de regio.

Wij zijn graag een inspiratiebron door onze kennis, ervaring te combineren met onze visie en marktontwikkelingen. We denken graag met je mee over jouw toekomstige IT-omgeving. Onze zoektocht naar de beste oplossing eindigt pas als jij in de praktijk geholpen bent. Wat daar ook voor nodig is.

Symbis. Persoonlijk betrokken!

Stel je vraag

Heb je nog een vraag voordat je een inspiratiegesprek wil plannen?
Of weten wat het per maand kost om je IT (deels) aan ons uit te besteden?

"*" geeft vereiste velden aan

Maandbedrag ICT outsourcen