Ga naar de inhoud

Irene

In the picture: Irene Florisson-Joor, HR-Manager Symbis

Van receptioniste naar managementassistente. Van medewerker personeelszaken naar HR-manager. In tien jaar tijd bewandelt de ambitieuze Irene Florisson-Joor (40) een inspirerend carrièrepad binnen Symbis. Ze vertelt over de missie en filosofie van de organisatie en beschrijft hoe werkgeluk daar een belangrijke rol in speelt.

Haar leergierige en nieuwsgierige karakter heeft haar gebracht waar ze nu staat binnen de organisatie.

“Als ik terugkijk, heb ik altijd van mezelf laten horen. In het prille begin zag ik al veel meer werk, dan dat er daadwerkelijk in mijn functieprofiel paste. Als mijn oog op iets nieuws viel, dan vroeg ik aan mijn leidinggevende of ik dat mocht oppakken.”

Het brengt haar naast werkgeluk, het gevoel dat ze een leven lang kan blijven leren.

Gehoord voelen

Als HR-manager is Irene de spil in de organisatie. Ze is op alle afdelingen te vinden en betrokken bij alle medewerkers binnen het bedrijf. Heeft iemand een vraag over verzuim? Dan wordt er bij Irene aangeklopt. Is er behoefte aan persoonlijke begeleiding? Dan staat ze voor je klaar. Maar ook met potentiële nieuwe medewerkers legt Irene het eerste contact.

“Het belangrijkste in mijn rol als HR-manager zijn blije collega’s en een hoge interne service.” Dagelijks ontfermt Irene zich over 120 collega’s. “Als iemand zakelijk of privé ergens tegenaan loopt, dan ga ik echt op zoek naar de ruimte om iemand de best passende oplossing te bieden. Ik wil dat mensen zich gehoord en begrepen voelen.”

De grootste uitdaging binnen haar werk? “Collega’s kunnen kritisch zijn, maar dat biedt tegelijk de meeste uitdaging.” Op sommige momenten merk ik dat ik mijn communicatieskills kan blijven verbeteren en zo word ik uitgedaagd om mezelf te blijven trainen.”

Verbinden van mensen en organisaties

Symbis streeft naar werkgeluk. “Wij leggen medewerkers niet op wat ze moeten doen, wij streven ernaar dat ze uit eigen ambitie iets oppakken. Bij Symbis verbinden we mensen en organisaties. Belangrijke kernwaarden daarbij zijn: verantwoordelijkheid, autonomie en respect. Natuurlijk zijn er bij Symbis ook wel eens conflicten, maar wij vinden het vooral belangrijk om dan op een respectvolle manier het gesprek met elkaar aan te gaan.

Elkaar in z’n waarde laten, dat vinden wij belangrijk. Wees lief voor elkaar! Maak je je ergens zorgen over? Dan gaan we met elkaar op zoek naar de mogelijkheden.” Persoonlijke aandacht voor iedereen is wat Symbis nastreeft. “We willen dat mensen zich gewaardeerd, gezien en gehoord voelen.”

Dat straalt de organisatie zowel intern als extern uit. “Als ik in gesprek ga met een (potentiële) nieuwe medewerker dan ben ik naast de kennis en ervaring, altijd op zoek naar wie iemand is en wat iemand meebrengt. Het belangrijkste is dat een nieuwe medewerker binnen onze bedrijfscultuur past. Pas dan is er sprake van een match.”

360 graden feedback

Recruitment is steeds lastiger en dat daagt organisaties voortdurend uit om zich te blijven bewijzen. “Een aantal jaar geleden vroegen kandidaten nog of ze bij jouw organisatie mochten werken, nu is dat andersom.

Hoewel ook wij staan te springen om nieuwe medewerkers, blijven we wel kritisch kijken naar de match. Volgend jaar willen we middels een 360 graden feedback achterhalen wat medewerkers nu écht belangrijk vinden binnen onze organisatie.

Deze inzichten kunnen we vervolgens in de externe communicatie inzetten.” Voorlopig ziet Irene nog genoeg uitdaging in haar werk binnen Symbis: “De mate van vrijheid en vertrouwen om je eigen ding te doen is zo groot. In mijn functie heb ik volop kansen om te blijven groeien en ontwikkelen. De komende periode wil ik mezelf verder verdiepen in persoonlijk leiderschap. Als het lukt om mensen op een natuurlijke manier met mij te laten meebewegen, zonder dat ik de richting bepaal, dan ben ik blij.”

Wil je ook eens onze werkomgeving ervaren?

Irene ontmoet je graag bij ons op kantoor