Ga naar de inhoud

Lascentrum – IT-omgeving vernieuwen

“Onze hele IT werd vervangen, zonder dat we er ook maar een minuut uit hebben gelegen.”

Ron van Dijk, IT-verantwoordelijke Lascentrum Welding & Cutting

Bij Lascentrum staan kwaliteit, kennis en precisie centraal. Met een zorgvuldig samengestelde selectie van topmerken, garandeert het bedrijf de hoogste kwaliteit en betrouwbaarheid voor de meest uiteenlopende las- en snijbehoeften. Of het nu gaat om las- en snijapparatuur of betrouwbare service, het bedrijf helpt hun klanten met een uitgebreide voorraad en een toegewijd serviceteam bij het realiseren van hun projecten.

Sinds een aantal maanden is Lascentrum Welding & Cutting klant bij Symbis. We evalueerden het eerste project en de ervaringen met ons met Ron van Dijk, de interne IT-verantwoordelijke van het bedrijf.

De aanleiding om klant te worden
Ron vertelt over de overstap naar Symbis. Hij schetst hoe de relatie met hun vorige IT-dienstverlener veranderde. “Na verloop van tijd bleek dat onze behoeften en prioriteiten niet meer volledig op elkaar aansloten. Daarom hebben we besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe IT-partner. Precies in die tijd stond er een stagiair van jullie voor de deur om een Symbis-chocoladereep te brengen. Dat was dus uitstekend getimed”, zegt Ron lachend.

Na een gesprek met de accountmanager van Symbis en het ontvangen van een advies en offerte, was de keuze snel gemaakt. “We kwamen vrij snel tot de conclusie dat Symbis de juiste partij voor ons is. Het hele proces straalde vertrouwen uit; de zaken waar ik mee zat werden goed uitgelegd en er was altijd een oplossing voor. Bovendien zitten jullie letterlijk om de hoek.”

Het project
Symbis heeft verschillende belangrijke verbeteringen doorgevoerd binnen de IT-omgeving van Lascentrum:

  • Het netwerk is deels geüpgraded naar een razendsnelle 10Gbit-verbinding;
  • De verouderde infrastructuur is vernieuwd, wat resulteerde in een moderne oplossing die volledig voldoet aan de nieuwe standaarden, systeemeisen en wensen van Lascentrum;
  • De WiFi-dekking is geoptimaliseerd;
  • De beveiliging is naar een hoger niveau getild door het inzetten van Fortinet-apparatuur;

Ervaring met Symbis in dit project
Ron is zeer tevreden over de manier waarop het project is uitgevoerd. “Het hele project is uitstekend verlopen. Alle planningen zijn nagekomen én gehaald. Onze hele IT werd vervangen zonder dat we er ook maar een minuut uit hebben gelegen. De voorbereiding was goed en het contact met jullie IT-consultants op locatie was persoonlijk en prettig.”

Hij voegt toe: “Ik hoefde me nergens zorgen over te maken en dat was precies wat ik nodig had. We hebben recent een evaluatie gehad en er staat niets belangrijks meer open. Alles draait weer als een zonnetje.”

Samenwerking met Symbis in het vervolg
De samenwerking met Symbis verloopt ook na het project uitstekend volgens Ron. “Ik beheer grotendeels zelf de IT, maar op de achtergrond kijken jullie altijd mee. Als ik met vakantie ben, neemt jullie helpdesk mijn taken over. Alles is goed gedocumenteerd en ligt ook bij jullie als extra back-up. Ook de securityzaken houden jullie proactief in de gaten, dat geeft een gerust gevoel.”

Onze slogan: ‘Persoonlijk betrokken’, klopt die?
Ron bevestigt dat de persoonlijke betrokkenheid van Symbis geen loze belofte is. “Het persoonlijke contact is heel goed, ik heb veel gelachen met jullie IT-Consultants. Er is wederzijdse betrokkenheid en we kunnen ook over niet-zakelijke dingen praten. Iedereen is heel laagdrempelig benaderbaar. We delen interesses, als dat soort dingen in het contact snel bij me naar boven komen, zit het goed bij mij.”

Dank voor je mooie worden Ron. Lascentrum Welding & Cutting en Symbis zijn klaar voor een succesvolle toekomst samen.

Persoonlijk advies?

Jan Smit en zijn team staan graag voor je klaar!