Ga naar de inhoud

Boy en Lars

In the picture: Lars Frishert en Boy Gorissen, Servicedesk Engineers bij Symbis

Servicedesk Engineers Lars en Boy werken alweer vijf en twee jaar bij Symbis en hebben het nog iedere dag uitstekend naar hun zin. Samen met hun andere collega’s van de Servicedesk zorgen ze ervoor dat onze relaties bij IT-verstoringen zo snel mogelijk weer verder kunnen.

Lars had zijn eerste laptop al op 10-jarige leeftijd. Van spelletjes spelen ging het naar knutselen, knutselen werd een hobby en de hobby mondde uit in zijn werk als IT’er. Boy is via de softwareontwikkeling met het IT-vak in aanraking gekomen.

Beide mannen noemen de vrijheid die ze hebben en het team waar ze onderdeel van uitmaken als grote pluspunten van het werken bij Symbis. Lars: “Ik mag bepaalde werkzaamheden zelf oppakken en uitzoeken. Die zelfstandigheid en vrijheid spreken me erg aan.” Boy vult aan: “De ruimte om jezelf te ontwikkelen en de stimulans om met nieuwe ideeën te komen, is iedere keer weer prettig om te ervaren.”

De zelfstandigheid en vrijheid spreken me erg aan
Lars Frishert

Ook spreken ze vol lof over de collega’s waar ze iedere dag mee samenwerken. “Het is net een tweede familie van me.” zegt Lars lachend. “Er heerst bij ons inderdaad een hele goede teamspirit. We jagen elkaar niet op en helpen elkaar waar nodig.” vertelt Boy.

De uitdaging is natuurlijk om iedere keer weer een zo vlekkeloos mogelijke IT-omgeving voor onze relaties te creëren. Boy zegt: “Volledig storingsvrije IT is natuurlijk een utopie. Onze klanten snappen dat en hebben daar ook begrip voor. Ik kan er wel voor zorgen dat ik vragen goed beantwoord en verstoringen snel oplos. Echt ondersteunend bezig zijn, is iets waar ik blij van word.” Lars vertelt: “Ik krijg wel een kick als ik een verstoring, die heel de organisatie raakt zo snel mogelijk fix. Als een klant daarna een bedankje stuurt of waardering laat blijken, is dat een mooie beloning voor me.”

Ze merken allebei dat Symbis zich de afgelopen jaren positief ontwikkelt als organisatie. “Er komt steeds meer uniformiteit in standaarden en structuren. Ook de schakels tussen de diverse afdelingen vallen op hun plek.” zegt Lars. Boy: “Er wordt echt in ons geïnvesteerd. Alle tooling is vernieuwd, we hebben prachtige werkplekken en ook de hardware waar we mee werken, is uitstekend. We zijn echt op de goede weg en onze relaties merken dat ook.”

Echt ondersteunend bezig zijn, is iets waar ik blij van word
Boy Gorissen

Op de vraag op welke prestatie ze echt trots zijn, antwoordt Boy: “Afgelopen zomer waren er in een bepaalde week best veel mensen met vakantie en was ik net naar de tweedelijnssupport verhuisd. Ik heb me die week heel goed gered en daar ben ik best wel trots op moet ik zeggen.” “Ik moest tijdens een storingsdienst een keer naar een klant waar het hele netwerk plat lag. Het was echt spoorzoeken waar het aan lag, maar ik heb het netwerk weer online gekregen. De klant blij en ik blij, daar kan ik wel van genieten.” zegt Lars.

Wil je ook eens onze werkomgeving ervaren?

HR-Manager Irene ontmoet je graag bij ons op kantoor