Ga naar de inhoud

Marco Krijgsman

In the picture: Marco Krijgsman, Marketeer bij Symbis

Afgelopen jaar heb ik een aantal Symbis-collega’s in the picture gezet. Deze keer heb ik de eer om mezelf aan je voor te stellen. 😊

Wie is de persoon die o.a. de IT-updates maakt, LinkedIn-berichten post, kennissessies en events organiseert, blogs schrijft, etc? Kortom, de marketing voor Symbis voor zijn rekening neemt.

“Ik werk alweer bijna 24 jaar binnen onze groep bedrijven. In 2000 begonnen met het helpen opbouwen van een audiovisueel bedrijf (het huidige AENC Audiovisual) en een distributeur van audiovisuele middelen (het huidige Epatra Benelux). Vanaf 2015 ben ik verantwoordelijk geweest voor de marketing van de meeste bedrijven binnen onze holding. Begin 2023 zijn we overgegaan op een structuur waarbij de marketing voor elke BV autonoom georganiseerd wordt, en sindsdien richt ik mij volledig op Symbis.”

(tekst gaat door onder de foto)

“Het vakgebied van marketing heeft een aanzienlijke ontwikkeling doorgemaakt, vooral door de groei van online mogelijkheden. De verscheidenheid aan opties waar je tegenwoordig je marketingbudget aan kunt besteden, is overweldigend. Dat is wat mijn werk zo boeiend en leuk maakt: de diversiteit en variatie. Het is natuurlijk onmogelijk om overal diepgaande kennis van te hebben. Voor de gespecialiseerde kennis die vereist is, maak ik gebruik van een aantal externe partners.”

“Ik vind het mooi om mee te bouwen aan het merk Symbis. De rebranding vorig jaar is echt een hele goede stap geweest. We kunnen nu veel meer uitstralen wie we zijn. Als marketeer heb je daar een ‘kartrekkersrol’ in. Anderen enthousiasmeren voor ons verhaal. Als je alleen al ziet wat dat ook intern met collega’s doet. Daar geniet ik van.”

“Ik zie bij Symbis een groep zeer betrokken en gedreven collega’s. Die altijd maximaal voor de klant gaan. Maar ook onderling is het gezellig. Gewoon lekker jezelf kunnen zijn, dat is belangrijk. Er is veel motivatie om een steeds professionelere organisatie te worden en daar help ik graag aan mee.”

“Vorig jaar was qua marketing echt een overgangsjaar. Het nieuwe merk moest geïntroduceerd worden, maar we hebben ook al best veel aan PR gedaan. Het één werkt uiteraard beter dan het ander, maar daar leer je alleen maar van. Dit jaar ga ik de strategische marketing verder borgen voor de komende jaren.”

“Ook mijn vak kent zijn uitdagingen. Het wordt steeds lastiger om in het enorme aanbod van informatie op te vallen. Het laten horen van een eigen Symbis geluid is dan erg belangrijk. In combinatie met goede inhoudelijke informatie over IT uiteraard. Onze klanten verwachten hierin ook een stuk proactiviteit van ons.”

“Daarnaast is het ook een ongrijpbaar vak. Natuurlijk hebben we inzicht in bepaalde data, maar het is niet zo dat als je ergens € 5.000,00 insteekt er automatisch € 10.000,00 rendement uitkomt. Is je naamsbekendheid gegroeid na je inspanningen? Land je verhaal bij je doelgroep? Dat zijn zaken die lastiger te meten zijn.”

“Ik zie nog genoeg kansen en uitdagingen om onze mooie organisatie de komende tijd verder op de kaart te zetten. Wat dat betreft is het werk nooit af.”