Brownline
Continu meedenken met de klant
“Ik heb vaste contactpersonen, die kennen onze ICT-omgeving en weten wat we willen.”
Peter van Oudheusden, R&D Manager Brownline
Ik ben op bezoek bij Peter van Oudheusden, R&D Manager bij Brownline in Meerkerk. Brownline is al heel wat jaren klant van Symbis en ik ga eens informeren hoe zij onze samenwerking ervaren.
Als Peter me ophaalt en we door het gebouw naar een vergaderruimte lopen, vallen me de open, strakke en lichte inrichting van het kantoor op. Ook de machines in de werkplaatsen zien er indrukwekkend uit. Peter vertelt “Brownline heeft wereldwijd vier vestigingen en is specialist in het navigeren van boringen voor met name kabels en leidingen. De nauwkeurigheid van onze apparatuur is ongeëvenaard. We noemen onszelf ook wel dé TomTom onder de grond.”
Partnerschap
“Wat is jouw rol op ICT-gebied bij Brownline?” vraag ik. “Ik ben R&D Manager en heb ook ICT in mijn takenpakket. Vanwege onze groei wordt dat echter een steeds groter aandeel binnen mijn functie. We hebben daarom een vacature openstaan voor een ICT’er.” zegt Peter.
Op mijn vraag hoe Peter de samenwerking met Symbis ervaart, vertelt hij “Ik zie Symbis echt als een partner, zowel op het gebied van kennis als op ondersteuning. In de loop van de jaren is onze ICT steeds complexer geworden. Er werken inmiddels ruim 100 mensen bij ons en we opereren wereldwijd. Symbis ontwikkelde zich in een vergelijkbaar tempo, we zijn echt meegegroeid met elkaar. We hebben sinds eind vorig jaar al het vierde serverpark via jullie. We zijn er erg blij mee.”
Ik ben uiteraard benieuwd waarom. “De servers staan nu niet meer in ons eigen pand, maar extern. We ontwikkelen veel zelf en dat zetten we liever niet in de cloud. Dit is een perfecte oplossing zo. Als er updates of onderhoud nodig zijn, blijft er automatisch altijd een server bereikbaar. Ideaal als je internationaal werkt in verschillende tijdzones. Dat scheelt een hoop intern geregel en discussie.” lacht Peter. Hij vervolgt: “Ook de redundantie is fors verhoogd. Mocht er een server uitvallen, kunnen we gewoon doorwerken. Symbis heeft hierin goed meegedacht. Ik had zelf wel ideeën hoe ik het wilde en Symbis heeft de juiste oplossing geadviseerd. We hebben het echt samen bedacht.”
Geen zorgen en meedenken
“Wat vind je kenmerkend aan Symbis?” vraag ik. Peter reageert enthousiast “We worden echt ontzorgd. Je hoort bijvoorbeeld regelmatig over veiligheidslekken, maar daar heb ik totaal geen zorgen over. Symbis zit er bovenop. Ik heb daar een heel goed gevoel bij. Ook het persoonlijke contact vind ik prettig. Ik heb vaste contactpersonen, die kennen onze ICT-omgeving en weten wat we willen.”
“Neemt Symbis je ook mee in nieuwe ontwikkelingen?” “Jazeker.” zegt Peter “Toen we de server gingen omzetten, moesten we beslissen hoe we Office gingen inrichten. Jullie hebben toen geadviseerd niets te veranderen, omdat ons contract nog doorliep en we dan dus extra kosten zouden maken. Nu verlopen binnenkort de licenties en gaan we weer afwegen wat we gaan doen. Ik word daarin goed meegenomen door Symbis.”
Tips
Als ik zeg dat Peter vast nog verbeterpunten of tips voor ons heeft omdat geen enkel bedrijf perfect is, denk hij even na. “Ik weet niet echt iets heel schokkends. Als ik wat zou moeten noemen, is het jullie recent ingestelde telefonische keuzemenu. Normaal als ik belde, kreeg ik jullie telefoniste aan de lijn. Ik snap de overweging gezien jullie verschillende BV’s, maar ik heb liever haar aan de telefoon. Ze herkent direct wie ik ben en staat je vriendelijk te woord. Dat vind ik persoonlijker. Het zou trouwens ook handig zijn als jullie internationaal gaan, dan hoeven we de tijdzones van onze andere vestigingen niet meer in de gaten te houden haha.”
Ik bedank Peter voor zijn medewerking en na het achterlaten van een doos Merci vertrek ik weer richting Alblasserdam.
Auteur: Marco Krijgsman
Marketeer bij Symbis