KPS Delft – één centraal punt voor al je IT
“Onze IT werkt probleemloos, we hoeven echt heel weinig gebruik te maken van jullie servicedesk.”
Ernst Korteland, KPS Delft
KPS Delft is een modern bedrijf dat kwaliteit en service hoog in het vaandel heeft staan en voorop loopt met noviteiten op het gebied van sierbestrating, natuursteen, tuinverlichting en tuinhout. Het team bestaat uit 15 medewerkers en in de showtuin kun je het uitgebreide assortiment bestratingsmaterialen met eigen ogen bekijken.
Sinds een jaar is Symbis full service IT-dienstverlener voor dit prachtige bedrijf. Enkele van de oplossingen die de medewerkers van KPS Delft dagelijks gebruiken, zijn Microsoft 365, Intune, SharePoint en OneDrive. De IT-omgeving wordt beschermd door o.a. Multi-Factor Authenticatie, EDR-antivirus en Fortinet.
Ik spreek met ICT-coördinator Ernst Korteland over onze samenwerking. “Ik ben door jullie overname van Van der Zwaan ICT bij Symbis terechtgekomen. Er was direct een klik. Bijkomend voordeel was dat jullie mijn vertrouwde contactpersoon, Willem, ook hebben overgenomen. Hij is goed bekend met onze IT-omgeving,” vertelt Ernst.
“Tot nu toe heb ik geen enkele spijt van de overstap. Onze IT-omgeving is in drie stappen vernieuwd en wat afgesproken is, wordt uitgevoerd. Er is wederzijds vertrouwen. Sinds Symbis verantwoordelijk is voor onze IT, hebben we direct resultaat gemerkt. Er wordt echt aan mijn verwachtingen voldaan.”
(de tekst gaat door onder de afbeelding)
Ernst vervolgt dat KPS Delft op advies van Symbis van een fysieke server naar de cloud is gegaan. “We zijn nu heel flexibel, kunnen heel makkelijk schalen en zijn altijd up-to-date. De overgang is ontzettend soepel verlopen.”
Ernst vindt zichtzelf geen echte IT-specialist. “Ik ben er uiteraard wel geïnteresseerd in en wil graag weten hoe het werkt. De eenvoudige eerstelijns zaken regel ik zelf en als het niet lukt, schakel ik jullie servicedesk in. Er is wat dat betreft open communicatie. Ik heb bepaalde inloggegevens, er is vertrouwen dat ik de dingen niet om zeep help, haha.”
Vertrouwen is een woord dat regelmatig valt in ons gesprek. “Dat is enorm belangrijk voor mij, bij zoiets cruciaals als IT. Ook wat betreft de beveiliging ervan. Symbis heeft dat volledig in beheer. Er is onlangs nog een nieuwe firewall geplaatst en jullie monitoren alles van afstand. Via de rapportages kan ik altijd zien wat er gedaan is. Mocht er toch wat misgaan, kunnen we daar ook snel op anticiperen.”
Over de betrokkenheid van Symbis is veel lof. “Onze IT werkt probleemloos, we hoeven echt heel weinig gebruik te maken van jullie servicedesk. Alles functioneert gewoon altijd. Dat komt zeer zeker door jullie proactieve houding. Via monitoring worden zaken gesignaleerd en indien nodig direct verholpen. Ik merk betrokkenheid, jullie weten gewoon wat er speelt bij ons en zijn beleefd en correct. Ik voel me zeker geen nummer. Dat is best knap voor een wat grotere organisatie.”
“Binnenkort gaan jullie ook de telefonie en internetverbindingen bij ons verzorgen. One stop shopping. Het is gewoon makkelijk om één centraal punt voor al je IT-gerelateerde zaken hebben. En jullie hebben gewoon hele nette prijzen.”