Ga naar de inhoud

Stokvis Tapes – langdurige klantrelatie

“Ondanks dat Symbis de afgelopen jaren gegroeid is, voel ik me absoluut geen nummer.”

René Haas, Stokvis Tapes

Al meer dan 20 jaar partners
Stokvis Tapes is een wereldwijd opererende organisatie die zelfklevende oplossingen biedt voor o.a. de medische, elektronische, automotive en bouwsector. De geschiedenis van het bedrijf reikt zelfs terug tot de 19e eeuw. Sinds 2001 is Symbis de IT-partner voor zowel de Nederlandse vestiging in Alblasserdam als de Belgische vestiging in Vilvoorde, waar in totaal ongeveer 50 medewerkers actief zijn.

Symbis verzorgt een breed scala aan IT-diensten voor Stokvis Tapes, waaronder systeembeheer, monitoring, controle van back-ups en patchmanagement. Daarnaast leveren we werkplekken en telefoniediensten, voeren we Next Gen Vulnerability Scanning uit en bieden we projectmatige ondersteuning.

Ik spreek met ICT-Coördinator René Haas over onze jarenlange relatie. Hij begint zijn verhaal: “We waren toe aan een andere IT-partner en kwamen via-via bij jullie terecht. Ik werk inmiddels bijna 30 jaar bij Stokvis Tapes en ben gaandeweg de IT in gegroeid. Ik heb wel affiniteit met techniek, maar ben geen IT-specialist, meer een gevorderde gebruiker. In zo’n situatie is vertrouwen in je dienstverlener van essentieel belang.”

(tekst gaat door onder de foto)

Samenwerking o.b.v. vertrouwen
Over de samenwerking is René zeer te spreken. “Ik ben in al die jaren nog nooit echt ontevreden geweest. Mijn afspraken met Symbis worden nagekomen en als er al iets is, kunnen we dat heel goed met elkaar uitspreken en dan is het ook klaar.”

René vindt het nakomen van je afspraken heel belangrijk. “Als ik bijvoorbeeld een laptop langsbreng en afspreek dat ik hem dan en dan weer terug heb, reken ik daar ook op. Mocht dat niet lukken, meld het dan en kom met een oplossing. Bij Symbis werkt dat prima, we weten wat dat betreft wat we aan elkaar hebben.”

Hij vervolgt: “Onze IT is in goede handen bij Symbis. Als ik een opdracht uitzet, wordt deze uitgevoerd en teruggekoppeld. Ook als ik zaken bij jullie receptie achterlaat, kan ik ervan op aan dat het opgepakt wordt. Die proactieve houding is erg prettig. Via jullie ticketsysteem kan ik ook alles prima volgen. Soms zijn dingen ongrijpbaar, zeker bij een vakgebied als IT, maar ik heb er erg veel vertrouwen in dat Symbis de dingen op de juiste manier aanpakt.”

IT-uitdagingen
Op de vraag welke IT-uitdagingen Stokvis Tapes heeft, zegt René: “Onze vestigingen zitten over heel de wereld. Dat geeft weleens complexiteit, omdat er meerdere IT-leveranciers zijn. Zo werken we bijvoorbeeld wereldwijd met één virusscansysteem. Cybersecurity is een hot item, ik ben hierin afhankelijk van Symbis. Je kunt niet alles zelf in de gaten houden. Maar jullie zitten hier proactief bovenop en dat geeft een gerust gevoel.”

“Daarnaast is er de transitie naar de cloud. Wij werken op dit moment met een hybride IT-omgeving. We hebben een aantal zaken on premise, gebruiken virtuele servers en werken in de cloud. Onze hele IT op locatie past in één patchkast en dat vind ik erg prettig. Bij vernieuwing of uitbreiding kijken we wat we willen, dat gaat altijd in overleg met Symbis. Dan vaar ik blind op jullie advies. Al wil ik natuurlijk wel de argumentatie begrijpen. Up-to-date blijven is uiteraard belangrijk, maar ik hoef niet te experimenteren met het nieuwste van het nieuwste.”

“We krijgen ook via audits te maken met steeds strakkere regels rondom IT. Een goede IT advies- en kennispartner is cruciaal.”

Persoonlijk betrokken
René vindt het belangrijk in een zakelijke relatie een redelijk persoonlijke binding en belangstelling voor elkaar te hebben. “Dat werkt zoveel prettiger en efficiënter als dat je een vreemde voor elkaar bent.”

“Of ik jullie slogan ‘Persoonlijk betrokken’ herken? Absoluut! Als ik de helpdesk bel, vragen ze niet eens meer waar het over gaat. Ze weten dan al dat ik een ticket heb aangemaakt. Als ik mijn vaste systeembeheerder Lodewijk bel op zijn vrije dag, wat ik natuurlijk niet weet haha, neemt hij gewoon op om mij dat netjes te melden. Ook de receptioniste is altijd vriendelijk en aardig en kent me. Ondanks dat Symbis de afgelopen jaren gegroeid is, is dat niet veranderd. Ik voel me absoluut geen nummer.”

Auteur: Marco Krijgsman

Persoonlijk advies?

Jan Smit en zijn team staan graag voor je klaar!