Vodatent – Het gemak van een full service IT-dienstverlener
“Het is prettig dat we alles op IT-gebied bij Symbis kunnen onderbrengen, van glasvezel en telefonie tot hosting”
Job Schipper, Directeur/Eigenaar Vodatent
Vodatent, opgericht door directeur en eigenaar Job Schipper, is een snelgroeiend bedrijf dat zich richt op het aanbieden van luxe safaritenten op campings door heel Europa. Wat begon als een passie, is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf dat kamperen naar een hoger niveau tilt. Vodatent zorgt voor volledig ingerichte tenten op de mooiste plekken, waardoor hun gasten zorgeloos kunnen genieten van een ontspannen vakantie.
Job raakte in contact met Symbis via zijn eerdere werkervaring bij onze zusterorganisatie AENC. “Tijdens mijn tijd bij AENC was ik al bezig met het opzetten van Vodatent. Toen Vodatent steeds groter werd, besloot ik me hier volledig op te richten. Het voelde als een vanzelfsprekende keuze om voor onze IT bij AENC ICT Solutions (nu Symbis) aan te kloppen,” vertelt Job.
Onze samenwerking met Vodatent heeft geleid tot een aantal belangrijke IT-projecten. “We hebben twee grote migraties gedaan met Symbis. De eerste was de overstap naar Microsoft 365 en Workspace 365, en de tweede vond plaats tijdens onze verhuizing naar het nieuwe kantoor. We waren erg te spreken over het advies en het plan van de accountmanager. Jullie IT-consultants zorgden ervoor dat alles binnen de afgesproken tijd geïnstalleerd werd zonder enige downtime voor Vodatent. Ook de communicatie tijdens de migraties was uitstekend. Dit zorgde voor een naadloze overgang en continuïteit in onze dienstverlening,” aldus Job.
Met de groei van Vodatent is een betrouwbare en flexibele IT-omgeving essentieel. “We zijn daarom overgestapt naar een Microsoft 365-omgeving en gebruiken Workspace 365 vanuit de cloud. Dit stelt ons team in staat om overal en op elk moment gemakkelijk te werken,” legt Job uit. “Iedere collega heeft een eigen bureaublad in Workspace 365 om snel toegang te krijgen tot de meeste gebruikte applicaties en gegevens.”
Daarnaast is er o.a. een back-uplijn aangelegd om ervoor te zorgen dat het reserveringssysteem van Vodatent altijd operationeel blijft. “Ons reserveringssysteem mag natuurlijk nooit uitvallen.”
(Tekst gaat door onder de foto)
Symbis is een full service IT-dienstverlener en dat vindt Job een groot voordeel. “Het is prettig dat we alles op IT-gebied bij Symbis kunnen onderbrengen, van glasvezel en telefonie tot hosting,” zegt Job. “Een voorbeeld hiervan is de koppeling van onze telefonieomgeving aan ons reserveringssysteem. Wanneer een telefoonnummer wordt herkend, wordt de betreffende reservering direct geopend.”
Job is ook te spreken over de servicedesk van Symbis: “Ze zijn makkelijk benaderbaar, reageren snel en doen er alles aan om een verstoring op te lossen.”
Naast de dagelijkse ondersteuning, zorgen we er ook voor dat Vodatent op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. Job ervaart dat als prettig. “We worden meegenomen in nieuwe ontwikkelingen door onze accountmanager en via kennisevents recentelijk over bijvoorbeeld IT-security en Copilot.”.
Job waardeert ook het persoonlijke contact en de stabiliteit binnen het Symbis-team. “Het betrokken contact van accountmanager Andries, die het centrale aanspreekpunt is, maakt een groot verschil. Maar jullie hele bedrijf is erg sociaal en menselijk. Er is weinig verloop, en dat zegt voor mij ook veel.”