Ga naar de inhoud

AEP International – Integratie IT en telefonie

“AEP International heeft nu de hele IT- en telefonie in de cloud. Medewerkers kunnen altijd en overal vandaan bij hun werk- en telefonieomgeving.”

Een systeem moet gewoon werken. Net als een tool. En een elektronisch onderdeel voor een kritische applicatie moet altijd op voorraad zijn. Daar zorgt AEP International voor. Want als geen ander weet ze dat haar klanten zich geen downtime kunnen veroorloven. En dus is het bedrijf flexibel en kunnen klanten altijd op haar rekenen. Maar, dat lukt alleen met een up-to-date IT-omgeving.

Een nieuwe, betrouwbare en snelwerkende IT- én telefonieomgeving, waarmee medewerkers overal en altijd vlekkeloos aan het werk kunnen. Of dat nu thuis is, op kantoor of aan de andere kant van de wereld. En: een omgeving die makkelijk kan worden aangepast als de organisatie groeit, of juist krimpt.

Samen aan de slag

Symbis ging in nauwe samenwerking met AEP International aan de slag. Eerst hebben we met elkaar de voor- en nadelen van een lokale of cloudoplossing afgewogen. Daarna maakten we een plan van aanpak voor de migratie van de totale IT-omgeving. Om ook telefonie in de cloud te faciliteren, bekeken we samen wat hiervoor de beste oplossing is. En voor een gedegen internetverbinding, inventariseerden we een aantal glasvezelleveranciers.

De oplossing

Om alles naar de cloud over te zetten, legden we een glasvezelverbinding aan op het hoofdkantoor. Iedere medewerker kan hiermee vlekkeloos werken. Vervolgens zorgde de softwareleverancier voor de migratie van het ERP-pakket naar de cloud.

Vóór de migratie, richtten we de cloudomgeving alvast in. Zo zorgden we voor een minimale downtime als ‘de knop omgaat’ van een lokale server naar de cloud. Dit geldt ook voor de telefonie. Omdat het Hosted VOIP platform ook een cloudoplossing is, hebben we de hele configuratie op de achtergrond kunnen voorbereiden. Daardoor is AEP International maar 10 minuten telefonisch onbereikbaar geweest tijdens de migratie.

Het resultaat

AEP International heeft nu de hele ICT- en telefonieomgeving in de cloud. Medewerkers kunnen zo overal en altijd bij hun eigen desktop, en hebben altijd hun eigen werkende telefoon. Prettige bijkomstigheid: door het verwijderen van de lokale servers, daalden de stroomkosten.

Symbis beheert de cloudomgeving, dus is er minimaal systeembeheer op locatie nodig. We monitoren de online omgeving 24/7, om zo eventuele storingen proactief te voorkomen. Heeft een medewerker van AEP support nodig? Dat is makkelijk geregeld met het ICT Managed Service model. Dit past bij het betalen per gebruiker en houdt de kosten overzichtelijk.

Persoonlijk advies?

Jan Smit en zijn team staan graag voor je klaar!