Huisman Keukens
Vervanging complete IT
“Het was ook erg fijn dat de migratie zo goed afgestemd werd. Dat verliep allemaal heel soepel. Je kon merken dat het goed was voorbereid.”
Leonard, Huisman Keukens
Huisman Keukens en Sanitair is een familiebedrijf in Alblasserdam dat al ruim 80 jaar bestaat. Men heeft een ruim aanbod aan keukens, sanitair en tegels, van eenvoudig tot zeer luxe. Maatwerk en ‘eerlijk vakmanschap’ zijn belangrijke pijlers. “We verkopen graag iets goeds waar een klant blij van wordt.”
Klant van het eerste uur
Huisman Keukens en Sanitair is al heel lang klant bij Symbis. “Ja, echt al vanaf het begin van het computertijdperk, denk ik”, zegt Leonard lachend. In die ruim twintig jaar leverde Symbis diverse computers en servers en stond men paraat als er problemen of storingen waren. “Er zijn korte lijntjes en er wordt heel snel en adequaat gereageerd als er iets aan de hand is”. Dit was echter heel zelden het geval, omdat alles naar behoren functioneerde. “We hebben een goed gevoel bij Symbis en zijn niet voor niets al twintig jaar aan hen verbonden. Symbis is gewoon onze automatiseerder.”
Na ruim zeven jaar was de oude server toe aan vervanging en is deze vervangen door een nieuwe. Er is nu sprake van een nieuw back-up systeem, omdat een deel nu via de Cloud gaat. Hiervoor was een snelle internetverbinding noodzakelijk. Omdat er geen glasvezelverbinding aanwezig was, is de internetverbinding opgeschaald naar de hoogst haalbare VDSL-lijn. “Dat is echt een enorme vooruitgang, ook voor het WIFI in de winkel. Klanten zijn er positief over en ook van medewerkers horen we dat het echt sterk verbeterd is.” Tevens zijn ook de werkplekken vernieuwd. “Omdat we ook niet al te nieuwe computers meer hadden, hebben we er daar ook een aantal van vervangen, evenals diverse beeldschermen”.
Net als voor bijna alle bedrijven, is ICT voor Huisman onmisbaar. Zo worden er bijvoorbeeld 3D-tekeningen op de computer gemaakt. “Je hele bedrijf draait er tegenwoordig op. Het moet gewoon goed werken.” Het project bij Symbis omschrijft Leonard als “duur, maar niet té duur. Het kost gewoon veel geld, maar je hebt er ook veel profijt van.”
Naast het positieve geluid over de producten, is men ook positief over de geleverde diensten door Symbis. Allereerst noemt Leonard het oriënterende gesprek dat plaatsvond vanwege de grootte van het project. “Het was nuttig om mee te kunnen denken en mee te praten over wat nodig is voor ons bedrijf.” Hierover is hij erg tevreden. Ook de offerte was al snel in orde en men heeft van tevoren een goede planning gekregen. “Het was ook erg fijn dat de migratie zo goed afgestemd werd. Dat verliep allemaal heel soepel. Je kon merken dat het goed was voorbereid.” Het gehele project is probleemloos en binnen de begrootte tijd afgerond.
Ook nadien is er goed contact met Symbis gebleven. Alles werkt naar behoren en het personeel is erg tevreden met de aanwinsten. Het project heeft het gevoel van vertrouwen dat men in Symbis had bevestigd.